The importance of knowing the starting level of knowledge

R. Barajas

Spain

Universidad Politécnica de Madrid

Dpto. Química Industrial y Polímeros, E.U.I.T. Industrial

P. Saavedra

Spain

Universidad Politécnica de Madrid

Dpto. Química Industrial y Polímeros, E.U.I.T. Industrial

J. Albéniz

Spain

Universidad Politécnica de Madrid

Dpto. Química Industrial y Polímeros, E.U.I.T. Industrial

I. Carrillo

Spain

Dpto. Química Industrial y Polímeros, E.U.I.T. Industrial

Dpto. Química Industrial y Polímeros, E.U.I.T. Industrial
|

Accepted: 2014-02-24

|

Published: 2014-03-24

DOI: https://doi.org/10.4995/muse.2014.2193
Funding Data

Downloads

Keywords:

Chemistry, Teaching-learning, Educational innovation

Supporting agencies:

Universidad Politécnica de Madrid in the frame of the Education Innovation Project Nº IE12_13-56002

Abstract:

The aim of this work is to demonstrate the importance of the fact that from the beginning of the course students and teachers identify what is the initial knowledge level and the level that students must reach at the end of the course. This is important for the student because it will demonstrate the importance of the continuous assessment (Bologne methodology) and in the other hand, for the teachers to know the initial level of their students. It can give influence to detect deficiencies and solve them to a well ending course. This helps a lot to students with an initial lack of knowledge of the subject. This study carries out specifically in the Chemistry subject in the degree of Ingeniería de Diseño Industrial y Desarrollo de Producto (Industrial Design Engineering and Product Development) at Escuela Universitaria de Ingeniería Técnica Industrial (E.U.I.T.I.) of the Universidad Politécnica de Madrid (UPM).

Show more Show less

References:

Albéniz, J. Saavedra, P. Barajas, R. Carrillo, I. (2008) Actas de INCECE’08 II Jornadas Internacionales UPM sobre Innovación Educativa y Convergencia Europea 2008, Supuesto de consumo de profesores para propuesta de nuevo plan de estudios y estimación de los ECTS que deberá cumplir el profesorado a tiempo completo, Madrid.

Barajas, R. Carrillo, I. Albéniz, J. Reinoso, C. Saavedra, P. (2008) Actas de 16 Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas (16º CUIEET), ¿Cómo inducir a los alumnos al estudio a través de una acción cooperativa?, Cádiz.

ORDEN ESD/1729/2008, de 11 de junio, por la que se regula la ordenación y se establece el currículo del bachillerato.

Show more Show less