Autoavaluació de les competències en el procés d’ensenyament-aprenentatge de L1, L2, LE
DOI:
https://doi.org/10.4995/lyt.2016.5973Palabras clave:
educació multilingüe, autoavaluació de competències lingüístiques, estratègies metodològiques i cognitives, reflexió lingüísticaResumen
A partir de les mesures pedagògiques que proposa el Decret 127/2012, amb què es regula el plurilingüisme en l’ensenyança no universitària a la Comunitat Valenciana, analitzem les actuacions lingüístiques i metodològiques en l’àmbit de l’ensenyament, a través de l’observació de la formació lingüística dels estudiants de Grau de Mestre i de la reflexió que en fan. Amb aquest propòsit, recollim dades mitjançant una enquesta sobre els aspectes didàctics recognoscibles en el procés d’ensenyament-aprenentatge de L1, L2, LE i proposem la composició d’una autobiografia lingüística. Els resultats obtinguts donen compte de les reflexions dels futurs mestres sobre el propi procés d’aprenentatge.
Descargas
Citas
FARRÉS, J. (2001). Didàctica de la llengua. Llengua i immigració. Diversitat lingüística i aprenentatge de llengües, pp.110-115. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social.
FERNÁNDEZ, J. (2000). Actualidad-Escuela y Sociedad. Cuadernos de Pedagogía, 290, p. 10. Barcelona: CISSPRAXIS S.A.
GUASCH, O. (1995). Ús lingüístic i reflexió metalingüística en l’ensenyament i l’aprenentatge de segones llengües. Articles de didàctica de la llengua i la literatura, 6, 117-124. Barcelona, Graó.
OLIVERAS, A. (1992). El tractament de la llengua oral a l’aula d’immersió. Programa d’immersió lingüística. Suport a l’ensenyament en valencià, 8, 57-58. València: Generalitat Valenciana.
PASCUAL, V. (2006). El tractament de les llengües en un model d’educació plurilingüe per al sistema educatiu valencià. Generalitat Valenciana. Conselleria de Cultura, Educació i Esport.
PASCUAL, V. (2011). Un model d’educació plurilingüe i intercultural per al sistema educatiu valencià. Generalitat Valenciana. Conselleria de Cultura, Educació i Esport.
SIGUAN, M., I MACKEY, W. F. (1986). Educación y bilingüismo. Madrid: Santillana.
VILA, I. (1985). Reflexions sobre l’educació bilingüe: llengua de la llar, llengua d’instrucció. Barcelona: Departament d’Ensenyament.
VILA, I. (1998). Bilingüisme i educació. Barcelona: Proa-UOC
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Esta revista se publica bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional