Autoavaluació de les competències en el procés d’ensenyament-aprenentatge de L1, L2, LE

Autores/as

  • Amelia Arbiol Solaz Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir
  • Mar Paulo Noguera Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir

DOI:

https://doi.org/10.4995/lyt.2016.5973

Palabras clave:

educació multilingüe, autoavaluació de competències lingüístiques, estratègies metodològiques i cognitives, reflexió lingüística

Resumen

A partir de les mesures pedagògiques que proposa el Decret 127/2012, amb què es regula el plurilingüisme en l’ensenyança no universitària a la Comunitat Valenciana, analitzem les actuacions lingüístiques i metodològiques en l’àmbit de l’ensenyament, a través de l’observació de la formació lingüística dels estudiants de Grau de Mestre i de la reflexió que en fan. Amb aquest propòsit, recollim dades mitjançant una enquesta sobre els aspectes didàctics recognoscibles en el procés d’ensenyament-aprenentatge de L1, L2, LE i proposem la composició d’una autobiografia lingüística. Els resultats obtinguts donen compte de les reflexions dels futurs mestres sobre el propi procés d’aprenentatge.

 

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Citas

FARRÉS, J. (2001). Didàctica de la llengua. Llengua i immigració. Diversitat lingüística i aprenentatge de llengües, pp.110-115. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social.

FERNÁNDEZ, J. (2000). Actualidad-Escuela y Sociedad. Cuadernos de Pedagogía, 290, p. 10. Barcelona: CISSPRAXIS S.A.

GUASCH, O. (1995). Ús lingüístic i reflexió metalingüística en l’ensenyament i l’aprenentatge de segones llengües. Articles de didàctica de la llengua i la literatura, 6, 117-124. Barcelona, Graó.

OLIVERAS, A. (1992). El tractament de la llengua oral a l’aula d’immersió. Programa d’immersió lingüística. Suport a l’ensenyament en valencià, 8, 57-58. València: Generalitat Valenciana.

PASCUAL, V. (2006). El tractament de les llengües en un model d’educació plurilingüe per al sistema educatiu valencià. Generalitat Valenciana. Conselleria de Cultura, Educació i Esport.

PASCUAL, V. (2011). Un model d’educació plurilingüe i intercultural per al sistema educatiu valencià. Generalitat Valenciana. Conselleria de Cultura, Educació i Esport.

SIGUAN, M., I MACKEY, W. F. (1986). Educación y bilingüismo. Madrid: Santillana.

VILA, I. (1985). Reflexions sobre l’educació bilingüe: llengua de la llar, llengua d’instrucció. Barcelona: Departament d’Ensenyament.

VILA, I. (1998). Bilingüisme i educació. Barcelona: Proa-UOC

Descargas

Publicado

30-06-2016

Cómo citar

Arbiol Solaz, A., & Paulo Noguera, M. (2016). Autoavaluació de les competències en el procés d’ensenyament-aprenentatge de L1, L2, LE. Lenguaje Y Textos, (43), 105–112. https://doi.org/10.4995/lyt.2016.5973

Número

Sección

Artículos